• English
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Linguagem e Comunicação
  • Faculdade de Mídias Digitais
  • TCC - Mídias Digitais
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Linguagem e Comunicação
  • Faculdade de Mídias Digitais
  • TCC - Mídias Digitais
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

STEPZY: Newsletter de Growth e CRO

View/Open
elc_midiasdigitais_tcc_silva_ga.pdf (1.475Mb)
Alternative Title
STEPZY: Boletim Informativo de Crescimento e CRO
Author
Silva, Guilherme Almeida da
Cardoso, Samuel Regis
Advisor
Sangion, JulianaSilva, Marcelo Pereira daMolck, Adauto MarinHergesel, João Paulo Lopes de Meira
Date
06/12/2023
Content Type
Trabalho de Conclusão de Curso
Postgraduate Program
Não se aplica
Access rights
Acesso aberto
Metadata
Show full item record
Abstract
Este relatório apresenta as etapas do projeto experimental STEPZY, que é uma newsletter com disparos semanais, focada em conteúdo sobre GROWTH e otimização de taxa de conversão. O objetivo do trabalho foi desenvolver uma curadoria de conteúdo e centralizar informações relevantes para o dia a dia dos profissionais da área, por meio da ferramenta newsletter. Para isso, foi realizado um estudo de mercado por meio de uma pesquisa com o público-alvo, um benchmark, e análise SWOT. Além de, desenvolvimento de uma marca própria, um website e um cronograma de conteúdo tanto para newsletter quanto para as redes sociais. Por fim, foram elaborados 3 boletins informativos, posts e produções audiovisuais para as redes sociais, um website.
 
This report outlines the steps of the experimental project STEPZY, which is a weekly newsletter focused on GROWTH and conversion rate optimization content. The Project objective through newsletters was to curate content and centralize relevant information for professionals. To achieve this, a market study was conducted, including a target audience survey, benchmarking, and SWOT analysis. Additionally, the project involved a brand development, a website, and a content schedule for the newsletter and social media channels. Finally, three newsletters, posts, and audiovisual productions for social media, as well as a website, were created.
 
Keywords
Mídias Digitais
Newsletter
Growth
Conversation Rate Optimization
Stepzy
Digital Media
Language
Portuguese
Sponsor
Não recebi financiamento
Collections
  • TCC - Mídias Digitais

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback