• English
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Linguagem e Comunicação
  • Faculdade de Publicidade e Propaganda
  • TCC - Publicidade e Propaganda
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Linguagem e Comunicação
  • Faculdade de Publicidade e Propaganda
  • TCC - Publicidade e Propaganda
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Projeto experimental - trabalho de conclusão de curso Sou! Publicidade Cliente Cacildis

View/Open
elc_publicidade_tcc_rodrigues_ca.pdf (4.089Mb)
Author
Rodrigues, Caio André
Okazaki, Gabrielly Lanza
Moreira, Gustavo de Oliveira Dias
Machado, Maria Luiza da Cunha
Blaise, Pedro Rennó
Garcia, Victória Costa
Advisor
Lunardi, Rita de Cassia
Date
02/02/2020
Content Type
Trabalho Final de Graduação
Postgraduate Program
Não se aplica
Access rights
Acesso aberto
Metadata
Show full item record
Abstract
O presente trabalho de conclusão de curso foi desenvolvido nas diretrizes de Projeto Experimental de Comunicação e Marketing e apresenta um planejamento de campanha completo para a marca Cacildis. Essa foi lançada em 2014 pela Brassaria Ampolis como uma cerveja puro malte do setor premium. Atualmente, seus direitos de produção e envase pertencem ao Grupo Petrópolis. Através de pesquisas em diversas fontes primárias e secundárias, a Sou! Publicidade identificou as fraquezas e forças da marca e concluiu a necessidade de campanhas de marketing promocional focadas principalmente nos pontos de venda da região trabalhada (merchandising, compre e ganhe e ação de incentivo) além da divulgação da campanha através de mídias on e offline (internet, out of home e rádio). Dessa forma, será possível reforçar a imagem da marca dentro da região e consequentemente aumentar o volume de vendas.
 
The following term paper was developed under the guidelines of the Communication and Marketing Experimental Project and presents a complete campaign planning for the brand Cacildis. The latter was created in 2014, by Brassaria Ampolis, as a pure malt beer of the premium segment. These days, all the rights for its production and package belong to Grupo Petrópolis. Using many primary and secondary sources of research, Sou! Publicidade was capable of identify the brand’s strengths and weaknesses and concluded the necessity of a promotional marketing campaign, focused especially in vending points of the desired region (merchandising, distribution of gifts and incentive actions) as well as a proper propagation of the campaign in online and offline media (radio, out of home and internet). Following this, it will be possible to reinforce the brand’s image in the region as well as getting better number at the sales
 
Language
Portuguese
Collections
  • TCC - Publicidade e Propaganda

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback