• English
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Linguagem e Comunicação
  • Faculdade de Publicidade e Propaganda
  • TCC - Publicidade e Propaganda
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Linguagem e Comunicação
  • Faculdade de Publicidade e Propaganda
  • TCC - Publicidade e Propaganda
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Projeto experimental: Chilli Beans agência 5th avenue - marketing e comunicação

View/Open
TCC (11.94Mb)
Author
Serrano, Gabrielle Vergani
Fares, Gustavo Pellegrina
Pisciotto, Julia de Souza
Passos, Laura Evangelista Ferreira
Gameiro, Lucas Maciel
Carmo, Sophia Paula C. do
Vidal, William Homem
Advisor
Lunardi, RitaMarques, SilzeteMarques, CristinaRoque, MarcioPinheiro, MaurícioGonzalez, Marcos
Date
05/12/2023
Content Type
Trabalho de Conclusão de Curso
Postgraduate Program
Não se aplica
Access rights
Acesso aberto
Metadata
Show full item record
Abstract
O presente trabalho visa posicionar a linha de lente de grau da Chilli Vision, aumentando seu conhecimento de marca, ressaltando a essência do produto. A campanha será voltada para os pilares da lente: tecnologia, acessibilidade financeira, design inovador e outras características singulares que definem o produto de forma autêntica e ousada. Para tanto, a metodologia utilizada abrange pesquisas de marketing, de fontes primarias e secundarias, pesquisa de controle, análise swot e benchmarking de concorrentes para melhor delimitação do mercado e consumidores da marca e produto. Realizada as análises de macro e microambientes, o planejamento de comunicação está baseado no brand awareness da Chilli Vision, através de estratégias de mídia em cinema, out of home digital e internet. A campanha será executada nos meses de fevereiro, março e abril de 2024, e terá a produção e veiculação de peças publicitárias e promocionais em toda a região do estado de São Paulo exceto a capital. Assim, espera-se o fortalecimento do brand equity da Chilli Vision, sua maior participação no mercado e consequentemente o aumento de vendas.
 
This current project aims to position Chilli Vision's prescription lens line by enhancing its brand knowledge and highlighting the essence of the product. The campaign will focus on the lens's key pillars: technology, financial accessibility, innovative design, and other unique features that authentically and boldly define the product. The methodology employed includes marketing research from primary and secondary sources, control research, SWOT analysis, and competitor benchmarking to better delineate the market and consumers for the brand and product. Following analyses of macro and microenvironments, the communication plan is based on Chilli Vision's brand awareness, utilizing media strategies in cinema, digital out-of-home, and the internet. The campaign is scheduled for execution in February, March, and April of 2024, involving the production and dissemination of advertising and promotional materials throughout the state of São Paulo, excluding the capital. Thus, the expected outcomes include strengthening Chilli Vision's brand equity, increased market share, and consequently, higher sales.
 
Keywords
Chilli Beans
Chilli Vision
Lente de Grau
Brand Awareness
Tecnologia
Campanha Publicitaria
Análise de SWOT
Planejamento de Comunicação
Benchmarking
Prescription Lens
Brand Awareness
Technology
Advertising Campaign
SWOT Analysis
Communication Planning
Language
Portuguese
Collections
  • TCC - Publicidade e Propaganda

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback