• English
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Linguagem e Comunicação
  • Faculdade de Publicidade e Propaganda
  • TCC - Publicidade e Propaganda
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Linguagem e Comunicação
  • Faculdade de Publicidade e Propaganda
  • TCC - Publicidade e Propaganda
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Trabalho de conclusão de curso 2023 cervejaria Campinas

View/Open
TCC (7.303Mb)
Author
Palhas, Beatriz Ribeiro
Martins, Gabriely Alves
Lucia, Giovana Ferraz de
Maria, Íris de Oliveira Silva
Soares, Isabella Romanatto
Oliveira, Ketlen Amanda de
Sousa, Leonardo André
Advisor
Bueno, Matheus Alberto
Date
05/12/2023
Content Type
Trabalho de Conclusão de Curso
Postgraduate Program
Não se aplica
Access rights
Acesso aberto
Metadata
Show full item record
Abstract
Este trabalho acadêmico visa destacar a Cervejaria Campinas e sua linha de cervejas IPA na Região Metropolitana de Campinas (RMC). O objetivo principal é consolidar "Campinas" como sinônimo de excelência, sofisticação e qualidade entre os consumidores, criando experiências memoráveis. Para atingir esse propósito, foram conduzidas pesquisas sobre os hábitos de consumo, além de uma campanha estrategicamente planejada, que será implementada a partir de maio de 2024, terminando em julho, coincidindo com o aniversário da Cervejaria Campinas. O projeto abrange pesquisa de fontes secundárias, pesquisa de mercado, planejamento de marketing, estratégias de comunicação, criação publicitária, ações de marketing promocional e divulgação em mídia.
 
This academic work aims to highlight Cervejaria Campinas and its IPA beer line in the Metropolitan Region of Campinas (MRC). The main objective is to establish "Campinas" as a synonym for excellence, sophistication, and quality among consumers, creating memorable experiences. To achieve this purpose, research was conducted on consumption habits, along with a strategically planned campaign that will be implemented from May to July 2024, coinciding with Cervejaria Campinas' anniversary in July. The project encompasses secondary and primary source research, market research, marketing planning, communication strategies, advertising creation, promotional marketing actions, and media promotion.
 
Keywords
Cerveja
IPA
Campinas
Excelência
Cervejaria Campinas
Sofisticação,
Qualidade
Experiências
Beer
Excellence
Sophistication
Quality
Memorable experiences
Language
Portuguese
Collections
  • TCC - Publicidade e Propaganda

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback