• English
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Centro de Linguagem e Comunicação (CLC)
  • Faculdade de Design Digital
  • TCC - Design Digital - CLC
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Centro de Linguagem e Comunicação (CLC)
  • Faculdade de Design Digital
  • TCC - Design Digital - CLC
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Projeto Claymade - Estudo Teórico E Plataforma De Compartilhamento E Experimentação De Veículos Conceituais 3D

View/Open
clc_designdigital_tcc_tardelli_santos_morello.pdf (6.904Mb)
Author
Tardelli, Aline Piato
Santos, Renato Pedroso dos
Morello, Richard
Advisor
Vasconcelos, André Luiz Olzon
Date
09/12/2020
Content Type
Trabalho de Conclusão de Curso
Postgraduate Program
Não se aplica
Access rights
Acesso aberto
Metadata
Show full item record
Abstract
Durante todo o processo de maturação do desenvolvimento, criação, prototipação e finalização, os setores automotivos e automobilísticos, se resumiram a contemplar um tipo de conteúdo monolítico, onde suas interfaces e formas de comunicação com seus clientes e usuários foi feita através de um monólogo, implicando em modelos e conceitos cada vez mais empobrecidos e repetitivos dentro deste espaço. Esse projeto se situa nessa necessidade de comunicação existente na mídias veiculares, para um melhor apreço e expansão do público consumidor, seja ele industrial, artístico ou entusiasta, que deve se afirmar como parte do grande processo seletivo que participa durante a escolha, produção, compra e consumo de qualquer tipo de conexão que faça com seu fornecedor.
 
Throughout the development, creation, prototyping and completion maturation process, the automotive and automobile sectors were limited to contemplating a type of monolithic content, where their interfaces and forms of communication with their customers and users were made through a monologue, implying increasingly impoverished and repetitive models a•nd concepts within this space. This project is located in this need for communication existing in the vehicle media, for a better appreciation and expansion of the consuming public, be it industrial, artistic or enthusiastic, which must assert itself as part of the great selection process that participates during the choice, production, purchase and consumption of any type of connection you make with your supplier.
 
Keywords
Automobilismo
Automotivo
Diálogo Mercadológico
Language
Portuguese
Collections
  • TCC - Design Digital - CLC

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback