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dc.contributor.authorSugahara, Cibele Roberta
dc.contributor.authorMassaioli, Marina Ardito
dc.contributor.authorFerreira, Denise Helena Lombardo
dc.date.accessioned2025-10-13T16:53:50Z
dc.date.available2025-10-13T16:53:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://repositorio.sis.puc-campinas.edu.br/xmlui/handle/123456789/19282
dc.description.abstractSocial entrepreneurship aims to seek alternatives to the social problems of the community, with the creation of social value. Organizations called Social Businesses seem to have an environment with a greater focus on social in-novation, as they seek the solution to a social problem in an effective and sustainable way. Initiatives by individual entrepreneurs, community or institutional seem to be a way to search for a better condition of social well-being. In this sense, the objective of this study is to identify which aspects contribute to the economic sustainability of Social Business. The methodology used is bibliographic and documentary research with case study, with qualita-tive approach. The chosen case study was the Artemísia social impact business accelerator. The selected Social Businesses were: So + Ma, Social Symbiosis, Quero Qui-tar!, Online Writing. In the social field, the offer of prod-ucts and services at affordable prices contributes to the democratization and access of the low-income popula-tion. The creation of a Social Business benefits the entre-preneur, the investor and society, expands access to the market and can assist in the generation of jobs. Thus, it is believed that Social Business can contribute to social transformation and the solutionof social problems.
dc.description.abstractO empreendedorismo social tem a finalidade de buscar alternativas aos problemas sociais da comunidade, com a criação de valor social. As organizações denominadas Ne-gócios Sociais parecem ter um ambiente com maior foco em inovação social, ao buscar a solução para um pro-blema social de forma efetiva e sustentável. Iniciativas de empreendedores individuais, comunidades ou institucio-nal parecem ser um caminho para a busca de melhor con-dição de bem-estar social. Nesse sentido, o objetivo desse estudo é identificar quais são os aspectos que con-tribuem para a sustentabilidade econômica dos Negócios Sociais. A metodologia empregada é a pesquisa bibliográ-fica e documental com estudo de caso, com abordagem qualitativa. O estudo de caso escolhido foi a Aceleradora de negócios de impacto sociais Artemísia. Os Negócios Sociais selecionados foram: So+Ma, Simbiose Social, Quero Quitar!, Redação Online.No campo social, a oferta de produtos e serviços a preços acessíveis contribui para a democratização e o acesso da população de baixa renda. A criação de um Negócio Social beneficia o empre-endedor, o investidor e a sociedade, amplia o acesso ao mercado e pode auxiliar na geração de empregos. Assim, acredita-se que o Negócio Social pode contribuir para a transformação social e solução de problemas sociais
dc.subjectSocial Business
dc.subjectSocial Entrepreneurship
dc.subjectFinancial Sustainability
dc.subjectNegócios Sociais
dc.subjectEmpreendedorismo Social
dc.subjectSustentabilidade Financeira
dc.titleSocial business and sustainabilitypt_br
dc.typeArtigopt_BR
dc.contributor.institutionPontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-Campinas)pt_BR
dc.identifier.doihttps://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/10542pt_BR


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