• English
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Arquitetura, Artes e Design
  • Faculdade de Design Digital
  • TCC - Design Digital
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Arquitetura, Artes e Design
  • Faculdade de Design Digital
  • TCC - Design Digital
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Trustia: O design como transmissor de confiança em interfaces digitais para startups early stage

View/Open
Trustia o design como transmissor de confianç_TCC.pdf (28.07Mb)
Author
Silva, Nathália Lisboa
Calais, Samuel Santos Brasil
Advisor
Sniker, Tomas Guner
Date
06/12/2024
Content Type
Trabalho de Conclusão de Curso
Postgraduate Program
Não se aplica
Access rights
Acesso aberto
Metadata
Show full item record
Abstract
O presente Trabalho de Conclusão de Curso explora o papel do design digital na construção de confiança em interfaces de startups early stage, identificando os desafios e as oportunidades dessa construção em um cenário de incertezas mercadológicas e recursos limitados. O estudo analisa, desde uma perspectiva teórica até a aplicação prática, como elementos visuais e interativos, aliados a heurísticas e vieses cognitivos, podem fortalecer a percepção de confiança dos usuários em produtos digitais. Para isso, adota-se o método Design Thinking, documentando-se todo o processo de criação da marca "Trustia" e suas ações projetuais, desde a definição de parâmetros de design até o desenvolvimento de uma interface que avalia a confiança em telas de produtos digitais. O objetivo final é fornecer um sistema de suporte que auxilie designers de startups a criar interfaces seguras e confiáveis, melhorando a experiência e a percepção de credibilidade dos usuários. Com essas ações, busca-se contribuir para o crescimento e sucesso de startups early stage no mercado brasileiro, oferecendo uma solução prática e de fácil aplicação para o fortalecimento da confiança em produtos.
 
This Final Graduation Project explores the role of digital design in building trust in the interfaces of early-stage startups, identifying the challenges and opportunities of this process in a context of market uncertainties and limited resources. The study examines, from a theoretical perspective to practical application, how visual and interactive elements, combined with heuristics and cognitive biases, can strengthen users' perception of trust in digital products. For this purpose, the Design Thinking method was adopted, documenting the entire process of creating the "Trustia" brand and its design actions, from defining design parameters to developing an interface that evaluates trust in digital product screens. The ultimate goal is to provide a support system that helps designers in startups create secure and trustworthy interfaces, enhancing user experience and credibility perception. With these actions, the project aims to contribute to the growth and success of early-stage startups in the Brazilian market by offering a practical and easy-to-apply solution to reinforce trust in digital products.
 
Keywords
Design Digital
Startups Early Stage
Confiança
Interfaces
Heurísticas
Digital Design
Early-Stage Startups
Trust
Interfaces
Heuristics
Language
Portuguese
Sponsor
Não recebi financiamento
Collections
  • TCC - Design Digital

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback