• English
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Linguagem e Comunicação
  • Faculdade de Publicidade e Propaganda
  • TCC - Publicidade e Propaganda
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Linguagem e Comunicação
  • Faculdade de Publicidade e Propaganda
  • TCC - Publicidade e Propaganda
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Projeto experimental 2021 agência Zênit cliente: Cervejaria Berggren

View/Open
CLC PP: tcc_agência zênet: cliente cervejaria berggren.pdf (126.6Mb)
CLC PP: Apresentação_agência zênet: cliente cervejaria berggren.pdf (66.31Mb)
CLC PP: Poster_agência zênet: cliente cervejaria berggren.pdf (443.2Mb)
Author
Finatti, Bruna
Lins, Camilla
Lins, Carolline
Alencar, Giovana
Scarabucci, Pedro
Moisés, Yasmim Miranda
Advisor
Martins, Felipe Mattei
Date
//2021
Content Type
Trabalho de Conclusão de Curso
Postgraduate Program
Não se aplica
Access rights
Acesso aberto
Metadata
Show full item record
Abstract
Este trabalho acadêmico foi desenvolvido para fortalecer o posicionamento da cervejaria Berggren, além de conquistar espaço no mercado e aumentar a visibilidade da marca na Região Metropolitana de Campinas (RMC). Foram estabelecidos objetivos mercadológicos os quais estão centrados no desenvolvimento estratégico do branding da empresa, na sua identidade e propósito, bem como o aumento de share of mind. Para alcançar os objetivos propostos, as táticas traçadas serão efetuadas no período de campanha de 6 (seis) meses (Fevereiro 2022 a Julho 2022). O projeto inclui pesquisa de fontes secundárias, pesquisa de controle, planejamento de marketing, comunicação, criação, ações de marketing promocional e mídia.
 
The academic work presented was developed to strengthen the Berggren Brewery brand positioning, obtain market share and awareness at the Metropolitan Region of Campinas (RMC). Market goals were set and focused on the strategic development of the company’s branding, its identity and purposes, as well as the increase of share of mind. To achieve the goals above mentioned, approaches were specially designed to be part of the communication campaign, which is going to be held from February 2022 to July 2022, a total of 6 months. The project includes secondary research sources and control research, such as marketing, communication and creation planning, promotional and marketing actions.
 
Keywords
Cerveja especial
Planejamento
Estratégia
Experiência
Branding
Brewery
Planning
Strategy
Experience
Branding
Language
Portuguese
Collections
  • TCC - Publicidade e Propaganda

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback