• English
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Artigos de periódicos
  • Publicações
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Artigos de periódicos
  • Publicações
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Explorando a formação Médica em hansenniase pela aplicação da taxonomia de Bloom

Alternative Title
Exploring medical formation on leprosy by the application of Bloom’s taxonomy
Author
A Gonรงalves
ER Bรณrneaโ ฆ
Date
//2020
Content Type
Artigo
Access rights
Acesso aberto
Metadata
Show full item record
Abstract
Visto que o Brasil é o país com o segundo maior número de casos de hanseníase no mundo e o ensino deficiente na matéria é considerado um dos fatores mais relevantes de tal realidade, pretendeu-se explorar as causas dessa deficiência junto a estudantes de Medicina, utilizando um instrumento construído segundo a Taxonomia de Bloom, classificação temática e grau de dificuldade. Metodologia: Em ensaio observacional transversal descritivo de retroanálise, aplicou-se uma bateria de 25 testes de múltipla escolha a 78 internos de sexto ano de um curso de Medicina. Os dados foram informatizados através do programa de computador SPSS, e foram obtidos resultados descritivos sob forma tabular; como abordagem analítica utilizou-se o teste de Goodman. Resultados: Houve média de acertos de 68% e 100% em quatro das seis categorias da referida escala. Discussão e Conclusão:Analisando-se respectivos aspectos positivos e negativos, contemplam-se fatores mais amplos envolvidos.
 
Using a battery of questions built according to Bloom ́s Taxonomy, thematic classification and difficulty level, this project was intended to analyze the teaching process to medical students in what concerns leprosy, as Brazil is still the country with the world’s second largest amount of cases. Methodology: Data collection was carried out by applying a battery of 25 multiple-choice tests, reaching 78 sixth year interns. Information was consolidated using the SPSS software; descriptive results were obtained by charts and tables and for analytical approach the Goodman test was used. Results: an average score of 68% and 100% in four of the six categories of Bloom’s typology was observed. Discussion and Conclusion: In the analysis of respective positive and negative aspects, broader involved factors are considered.
 
Keywords
Taxonomia de Bloom
Formação Médica
Hanseníase
Bloom’s Taxonomy
Medical Formation
Leprosy
Language
Português
Collections
  • Publicações

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback