• English
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Linguagem e Comunicação
  • Faculdade de Publicidade e Propaganda
  • TCC - Publicidade e Propaganda
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Escola de Linguagem e Comunicação
  • Faculdade de Publicidade e Propaganda
  • TCC - Publicidade e Propaganda
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Projeto experimental Editora Grimm

View/Open
elc_publicidade_tcc_toma_c.pdf (7.276Mb)
Author
Toma, Cristiane
Miranda, Domingos
Victal, Flávia
Garcia, Giovanni
Alberti, Laura
Ribeiro, Marcelo
Advisor
Mattei, Felipe
Date
10/12/2020
Content Type
Trabalho Final de Graduação
Postgraduate Program
Não se aplica
Access rights
Acesso aberto
Metadata
Show full item record
Abstract
O presente Trabalho de Conclusão de Curso foi desenvolvido nas diretrizes de Projeto Experimental de Comunicação e Marketing, apresentando um planejamento de campanha completo para a marca Editora Grimm, sendo esta uma empresa que está no mercado desde 2015, sendo responsável pela editoração e venda de livros impressos, estando localizada na cidade de Campinas, no estado de São Paulo. A Agência Aster identificou as principais forças e fraquezas da marca por intermédio de pesquisas de fontes primárias e secundárias, bem como análises do mercado efetuadas. Inferiu-se a necessidade de realizar campanhas e ações promocionais, bem como utilizar de mídia online, a fim de atingir as metas e os objetivos de planejamento. Portanto, este visa aumentar o número de consumidores e, consequentemente, o índice de venda, ao mesmo tempo em que busca por novas parcerias.
 
This Undergraduate Project was developed based on the Communication and Marketing Experimental Project, presenting a complete campaign plan for the Editora Grimm brand (publishing company), which is a company that has been in the market since 2015, being responsible for publishing and selling printed books, being located in Campinas, in the state of São Paulo. The Aster Agency has identified the main strengths and weakness of the brand through a research from primary and secondary sources, as well as market analysis that has been carried out. Inferred the need to conduct campaigns and sales action plain, as well as to utilize online media in order to achieve the goals and objectives of the plan. Therefore, it aims to increase the number of consumers and, consequently, the sales index, while searching for new partnerships.
 
Keywords
Livro
Editoração
Escola
Planejamento de marketing
Planejamento de comunicação
Book
Publishing
School
Marketing planning
Communication planning
Quality
Language
Portuguese
Collections
  • TCC - Publicidade e Propaganda

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback