• English
    • português (Brasil)
  • English 
    • English
    • português (Brasil)
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Artigos de periódicos
  • Publicações
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Produção acadêmica e científica
  • Artigos de periódicos
  • Publicações
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Responsabilidade social corporativa no segmento brasileiro de higiene pessoal, perfumaria e cosméticos

Author
Lobão, Raissa Caroline
Conti, Diego de Melo
Ferreira, Denise Helena Lombardo
Filho, Cândido Ferreira da Silva
Date
//2023
Content Type
Artigo
Metadata
Show full item record
Abstract
A responsabilidade social corporativa refere-se às ações e atitudes promovidas por organizações no sentido de proporcionar retorno ambiental, econômico e social para o bem estar humano e da sociedade. Todavia, em setores intrinsecamente ligados a impactos negativos, as práticas responsáveis do ponto de vista socioambiental apresentam particularidades e são especialmente necessárias como parte do esforço para mitigar os impactos causados pela atividade produtiva. Diante disso, o objetivo deste estudo foi analisar as ações de responsabilidade social de grandes empresas do segmento brasileiro de Higiene Pessoal, Perfumaria e Cosméticos (HPPC), além das contribuições para a proteção do meio ambiente, promoção do desenvolvimento social e comunitário, como parte da sua estratégia competitiva e relacionamento com os seus stakeholders. A pesquisa se caracteriza como exploratória e descritiva, pois foi desenvolvida a partir de levantamento bibliográfico e documental em websites corporativos e relatórios de sustentabilidade. Os resultados contribuem para discussão teórica, além do aprimoramento de práticas corporativas.
 
Corporate social responsibility refers to actions and attitudes promoted by organizations in order to provide environmental, economic and social return for human and society well-being. However, in sectors intrinsically linked to negative impacts, responsible practices from a socio-environmental point of view have particularities and are especially necessary as part of the effort to mitigate the impacts caused by the productive activity. Therefore, the objective of this study was to analyze the social responsibility actions of large companies in the Brazilian segment of Personal Hygiene, Perfumery and Cosmetics (HPPC), in addition to contributions to environmental protection, promotion of social and community development, as part of of its competitive strategy and relationship with its stakeholders. The research is characterized as exploratory and descriptive, as it was developed from a bibliographical and documentary survey on corporate websites and sustainability reports. The results contribute to theoretical discussion, in addition to the improvement of corporate practices
 
Keywords
Responsabilidade Social Corporativa
Higiene Pessoal
Perfumaria e Cosméticos (HPPC)
Sustentabilidade
Social Responsibility
Personal Hygiene
Perfumery and Cosmetics (HPPC)
Sustainability
Collections
  • Publicações

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Contact Us | Send Feedback